Vad hände i helgen egentligen?

Monday morning = återupptagning av blogg. Alltså när man jobbar med datorer 5 gånger i veckan så har man noll lust att sitta det minsta vid datorn under helgerna. Det har jag i och för sig ändå gjort, men av lite andra hemliga anledningar. Nu blev jag dock uppmanad av Felliflue att skriva några rader, så javisst, jag förstår att det är önskvärt. Fellan är för övrigt en bra säljare, mycket bättre än vad jag själv är (det där tar emot att erkänna, men ibland får man svälja sin stolthet). Hennes knep är att prata så tyst att ingen hör henne. Uppenbarligen är det ett vinannde koncept, kunderna uppskattar troligtvis at slippa den där gälla säljarrösten som pliktskyldig skrattar åt tråkiga skämt och låtsas vara en förstå-sig-påare.

Så, vad har Anna aka Nord haft för sig denna helg? Ja i fredags blev det till att börja med ingen Håkan, eftersom det var fullpackat med människor. Vi kom inte längre än till båten i Slussen. Istället åkte jag till Drottninggatan där jobbet hade bokat en bar (Ping, som roligt nog låg bredvid en annan bar med namn Pong). Där var det full hålligång, gissar att några får stå med rumpan bar på kontoret idag? Själv var jag spiknykter på grund av hemlig anledning, men det var trevligt i alla fall. Under lördagen sysslade jag med lite söndagssysslor (har faktiskt haft en väldigt lam helg) som hur som helst avslutades med middag med Berglunds. Hann klippa mig någon gång där emellan också (förmodligen av Tyresös sämsta frisör, resultatet blev bra men hon själv var en otrevlig hagga som dessutom smittades av min nervositet och tappade saxen på golvet. Kände mig inte så jättetrygg dirkekt). Martin hade hyrt historiens tråkigaste film att gosa till på kvällskvisten (Limitless med Bradley Cooper) så jag somnade på pensionärsvis innan klockan ens slagit elva. Söndagen stöp sig som söndagar brukar, halvtråkigt men ändock nödvändigt. I am Ms Secret. På kvällen åt jag middag hos mormor med släkten och sedan mötte jag upp Martin i centrum och hyrde Dear John för att kompensera för lördagens usla filmval. Dear John var underbar!

Tumblr_le5yf7gp9c1qcze3do1_500_large

Tumblr_lbbteijrik1qe6oquo1_500_large

Imorse var jag uppe med tuppen. Skulle bland annat lämna in mina stövlar hos skomakaren eftersom klacken gick sönder förra säsongen. Det var ju trist att han hade stängt igen. Gick till centrum och köpte en latte istället innan jag mötte upp mina kolleger och tog bussen mot Nacka. Idag kör jag på en sportig look. Har på mig mina gjympaskor på grund av fullständigt sne rygg (kiropraktorn nästa vecka igen), extremt bekvämt men känner mig inte som jordens snyggaste precis.


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0