Jobbkväll!

Sak jag skulle vilja kunna: sova ut när jag kommer hem sent.

EGentligen vill jag inte alls sitta vid datorn idag, eftersom jag gör det konstant i och med jobbet. Men vad gör jag inte för en liten uppdatering? Igår efter jobbet åkte vi från Canal Digital alltså till Texas Longhorn i Hammarby sjöstad och åt middag. Det blev smarriga revbensspjäll för min del, portionen var stor men inte lika stor som deltagarnas för matätartävlingen. De fick ijn en varsin rejäl bit kött på 1 kg. Vinnaren blev Tommy och då hade han även ätit en stor del av det rena fettet. Får kväljningar enbart av tanken på det.



Han fick en buckla med en inramad köttbit. "Hungrigast" står det igraverat där under. Är i vanliga fall strikt emot matätartävlingar av den humana anledningen att det är vulgärt att vi i väst kan leka med maten medan stora delar av världen svälter, men igår var jag ju liksom tvungen att hoppa den biten. Ostrongt av mig. På Texas drog vi en tequila och fortsatte mot söder. Mötte upp Issa och Ebba och slog oss ned på Ojojoj. Sedan splittrades vi, och jag och Fellan fortsatte till Mest. Vid två beslutar vi oss för att röra oss hem, vid halv FYRA är jag hemma eftersom Sl suger på att inse att vi här på min del av Tyresö också är i behov av kontinuerliga bussavgångar nattetid. Hamnade i en ovan och knivig sits där på Gullmars för övrigt. Min fulla och döva granne ville ha sällskap hem, och det blev smått omekvämt. En annan människa jag mötte ute i vimlet igår var min gamla, hederliga naturkunskaplärare Gunnar. Jag undrar verkligen vad han i hela fridens namn hade haft i görningen.

Nu ska jag äntligen ut och röra på mig lite! Senare ska jag och mamma in till Söder och promenera runt lite. Måste köpa de där jeansen också, och klippa mig. Nu ska jag definitivt lämna datorn. Datorer och telefoner känns strikt förbjudet helgtid numer.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0