Förklaring av yta & Issas födelsedag!

Idag hade jag en morgon från helvetet. Rent ut sagt. Slutade med frukost på cafét i centrum och sminkning samt tandborstning på den allmänna toaletten för 5 kr inträde. Är helt, totalt ytlös. För er som inte vet vad yta är så ska jag förklara det för er. Uttrycket myntades av Felicia för flertalet år sedan och har sedan dess spridits som en löpeld i vår umgängeskrets. Exempel på när du har yta: när du precis har sminkat dig, gjort dig iordning utan stress. Du är i princip ditt snyggaste jag. Exempel på när du saknar yta: efter jobbet när sminket suttit i cirka 10 timmar, efter ett träningspass när du är svettig, när du har slängt på dig sminket och haft en allmänt oorganiserad morgon, när du åkt bil eller flygplan under en längre period. Konkret: när du är mosig och seg och inte längre en 10-poängare. Med min morgons förutsättningar saknar jag således yta, rejält. Det tråkiga är att det är väldigt svårt, nära omöjligt, att återfå dagsytan om den en gång försvunnit. Ofta får man vänta till nästa dag och börja om då. Så jag sätter mitt hopp till torsdag istället, ger upp idag.


Men ni! Idag är det egentligen inte läge att snacka yta. Det är nämligen en speciell dag: ISSAS 19-ÅRSDAG!! Stort grattis mitt fina hjärta, hoppas du får en fantastisk dag! LOVE YOU♥

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0