Kanelbullens dag.

Jaa hallå! Idag är det 4 oktober vilket kommersiellt nog innebär kanelbullens dag. Jag och Fellan hyste en liten förhoppnings om att chefen laddat upp med ett rejält bullfat här på kontoret, men det verkar tyvärr inte riktigt som det (jo, nu fan kom receptionisten minsann med ett stort fat!!!!). Så tramsigt egentligen med alla olika sorters dagar, Alla hjärtans dag går väl an, men liksom kanelbullens dag? Ack, ack. Fast å andra sidan, kanske inte idén känns så dum om man slänger en blick på den infogade bilden? Känner alltid ett sug på mjölk när jag tänker på kanelbullar, trots att jag inte alls tycker om mjölk. En perfekt skummad latte eller cappuchino skulle nog sitta bättre för min del. Med lite farinsocker strött över. Varför har så få caféer farinsocker på sin sockerhylla? Kardemumma, kanel, vitt socker, men sällan farinsocker trots att det smakar bäst till!

Bullbak-022_158647724_large

Fick förresten ett sms från MediaMarkt, nu ska mobiljäveln vara klar för andra gången. Får hämta den imorgon, idag har jag utbildning på lunchen. Tanken är att vi här ska bli Sveriges bästa säljare. Personligen känns den ambitionen dessvärre ytterst avlägsen, men vi får se, kanske kan man hitta en liten talang även i mig, bara man sliter tillräckligt mycket?

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0