Svensson Svensson!

Proppmätt tjej checkar in, har precis ätit grillad oxfilé, klyftpotatis och druckit ett glas rött (kände vuxenpoängen rassla till nu när jag ikväll kunde konstatera att jag tycker om både rött och vitt vin). Fick med nöd och näppe tag på ett par stövlar idag, givetvis i den sista affären jag gick in i. Vid det laget var jag svettig, stressad och så ytlös som en människa bara kan bli, varför lär jag mig inte att jag aldrig får åka in till stan om jag inte är snygg och har gott om tid? I alla fall var det ironiska att stövlarna jag slutligen beslöt mig för att slå till på ser exakt ut som mina gamla. Snacka om att ha enkelspårig smak, men det uppstod verkligen ett Hallelujah-moment när jag steg in på Shetore och upptäckte den vackra högerstöveln. Det var liksom lite "den ska jag ha!" (om vi tänker tjuren Ferdinand-style på den kommentaren). Jag är oerhört belåten med inköpet.

Nu ska jag strax in till stan, jag och Westman ska se den nya Svensson Svensson-filmen på Saga-biografen! Det var säkert två månader sen jag träffade Westman, så det är sannerligen på tiden att de två Annorna möts igen. Ser fram emot filmen - klassisk, svensk humor är den allra bästa!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0