Pub-fredag

Stora förändringar här på jobbet, nämligen platsbyte. Sitter numer inklämd mellan Fabian och Jonathan vid ett helt nytt bord. Den nya placeringen är inte alls särskilt fördelaktig eftersom den innebär en total insyn för resten av kontoret angående mitt internetanvändande. Inte för att jag gör något olagligt eller så, men ändå, lite risky att blogga på arbetstid förstås. Och jag som ägnade hela mitt nationella prov i svenskan åt att skriva en uppsats om hur det inte är acceptabelt för anställda att använda datorn för personligt bruk på betalds arbetstid. Snacka om att inte leva som man lär. Å andra sidan gällde min uppsats i första hand kommunalt och statligt anställda där vi skattebetalare får stå för deras löner. Då är det sannerligen inte i sin ordning.

Idag är det pub-fredag på jobbet, vilket innebär att vi börjar en timme tidigare och slutar en timme tidigare än vanligt. Klockan 18.00 bjuds det på vin och öl och cider, och så hyllas de som sålt bäst under månaden. Jag tror det blir jag!! Efter det är det after work på secret place, trevligt!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0