Hej från Oslo!

Heej! Fick tag på en laptop hær hemma hos Magnus och Linn så passar på att uppdatera lite från vårt kæra grannland såhær innan middagen! Tycker verkligen att de norska bokstæverna tillfør det hær inlægget en exotisk touch, ikke sant?

Jaha, ni undrar sækert vad jag har før mig hær i Norge! Igår hæmtade Magnus och Linn upp oss på flygplatsen, så vi åkte hem till dem (Magnus har alltså precis flyttat hit, Linn ær hans norska flikvæn) och åt middag och drack vin framåt ett-tiden innan vi begav oss till vårt hotell. Vi bor supercentralt på Radisson Blu, precis vid slottet (som dock inte ær lika fint som førvæntat)! Frukosten ær oklanderlig, længtar redan till imorgon. Idag har vi strosat runt på på Karl Johan (typ svenska Drottninggatan), sett det spektakulæra Opera-huset, besøkt den kænda Frognerparken och træffat några av våra norska slæktingar. Kaffe, kaffe, fika, fika. Oslo ær jættemysigt, ganska litet, men man får liksom grepp om staden vældigt snabbt. En perfekt weekend-stad før oss svenskar, flyget tar inte ens en timma!

Bilder får ni nær jag kommit hem, dock ser jag ut som ett bergatroll på varenda ett, lite synd. Jag ær verkligen fruktansvært ofotogenisk, men Issa, naturligtvis kan du rækna med en och annan turistbild! Vi ær hemma vid åtta imorgon kvæll! Ni får væl "hade" tills dess, som vi sæger hær i Norge (med betoning på g:et).


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0