Den försvunna ytan.

Hade världens stressigaste morgon.

1.Jag vaknade vid obestämd tidpunkt av att Martins ringklocka dånade som ett ångtåg. Somnade upp, visste att han ville snooza ett tag. Blir väckt av en stressad pojkvän. "ÄÄÄÄÄÄLSKLING KLOCKAN ÄR TJUGO ÖVER ÅTTA". Till saken tillhör att Martin egentligen skulle ta bussen till jobbet vid redan vid åtta.
2.Så upp, klä på sig, borsta tänderna, inte ens en puss hann vi med, spring, spring, spring till busshållsplatsen.
3. Klev av vid centrum, växlade en hundring på caféet så att jag fick mig en femma, in på toaletten, sminkade mig, hade ingen borste, gick tovig i håret tillbaka till caféet och beställde en fralla utan smör och en stor latte.
4. In på Ica, orienterade mig fram till mejeridisken, plockade på mig en yoghurt, fort, ändra riktning, vart är sopphyllan? Ah, bra, ett tre-pack Varma Koppen, svampsmak, istället för matlåda.
5. Ut till bussarna, 840 gled in, hej Jonathan!, snack, snack innan vi trädde in på kontoret.

Adjöken. Vi hörs om en liten stund! Min mobil är för övrigt så urladdad som den kan bli, så jag kan inte kontakta någon av er läsare under dagen.


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0