Day 3: Is there any of the films adaptations that have made you angry because they’ve ignored important parts of the book?

Ett klart och tydligt JA! Eller inte arg, men det är klart att det finns saker (eller snarare bristen på detsamme) som fick mig att reagera! The Deathly Hallows part 1 & 2 är nog det tydligaste exemplet. Trots att man alltså gjorde två filmer av den sista boken i ett försök att få med så mycket som möjligt, lyckades man ändå inte få med alla betydelsefulla detaljer! Vissrerligen skulle väl vardera film vara på omkring 5 timmar om man skulle klara av den uppgiften, men inte mig emot! Dock är båda de filmerna ruggigt bra, men en scen som jag saknade är när alla husalfer hjälper till i kriget om Hogwarts. Det hade inte tagit mer än några minuter att lägga till.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0