Jobbprat.

Det finns många fördelar med att vara kollega med sin bästis. En del nackdelar också, exempelvis den att jag aldrig kan hålla mig för skratt när jag är med Fellan, vilket höll på att innebära att vi blev utslängda från efter-lunchmötet. Alltså ni vet den där känslan när man verkligen inte kan hålla sig från att brista ut i asgarv? Det är verkligen extremt svårt att hålla sig, måste alltid tänka något hemskt och låtsas att någon har dött. Men förstå vilken sjuk tur jag har egentligen, som får jobba dels med min bästis och dels med min kusin. Jobbet hade inte alls varit samma sak om jag inte hade dem här på dagarna, plus att det här är min egentliga chans att umgås med folk på vardagarna. Skulle bli tråkigt om jag inte hade någon vän här, för man vill ju kunna diskutera kolleger och sånt som händer på jobbet med någon, och det är ju rätt ointressant för såna som inte alls vet vilka eller vad jag pratar om!

Nåja. Idag har jag flyt på jobbet! Softish. Två och en halv timme kvar, primetime, powerhours, nu jäklar rockar vi på och springer sista biten! Haha. Säljarpepp. Att vara säljare är världens bästa och enklaste jobb de dagar man är bra (och vice versa, men det behöver vi inte fokusera på). Är verkligen glad att jag fick det här jobbet, trots allt mitt klag emellanåt!

Men nu gissar jag att ni har tröttnat på jobbsnack, så vi sätter punkt här. Nu ska jag tillbaka in i mitt sälj-stim! Haha, om ni bara anade hur många roliga ord vi säger tusen gånger om dagen här. Saker som "sälj-stim". Har fått ett helt nytt ordförråd!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0