Hårtipsarn!

Efter varje besök hos frisören är jag uppfylld av visionen att jag från och med nu ska vårda mitt hår som om det vore ett kärt barn (en vision som sedan glöms bort lika fort som den uppkom). Jag är frisörens drömkund som natuligtvis köper med mig ett par hårprodukter från salongen, efter att frisören ifråga lovordat dem ordentligt under den pågående klippsessionen. Efter helgens klippning fick jag dock med mig två värdefulla tips som jag faktiskt tror jag vara riktigt användbara:

1. Har ni, som jag, slitet hår så ska man inte följa tidsanvisningen på hårinpackningsburken. Oftast rekommederas en eller fem minuter med kuren i håret, trots att den behöver sitta i minst 30 minuter för att faktiskt ha en inverkan! Hade jag ingen aning om!

2. Efter att man använt inpackning måste man använda balsam för att "täppa till hårstråna" så att de inte släpper ifrån sig näringen som inpackningen gav! Har inte ägt ett balsam på flera år, så köpte ett igår.

Sådär ja. Nu hoppas jag verkligen att mitt hår repar sig, jag vill färga mörkt, men det vore nog inte ett särskilt smart drag i och med hårets skick!

Z215633212_large
Jag om några månader!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0