Fredag 11/11 = dags för Pub på jobbet!

Jobb 09.00-18.00 pga Pub som infaller första fredagen i varje månad! Pub innebär att kylskåpet här på kontoret rikligt fylls med alkohol, att skålar fylls med chips och att månadens bästa säljare får pris och pengar. Efter Puben vankas det After Work med hela ligan, festligt, särskilt för Felicia förstås *hemlig anledning*. Framåt natten ska jag sova hos Martin som SKET I MIG IGÅR. Hemskt var det. Här kämpar man i en halvtimme för att få bort frosten på bilrutorna(borde dock inte klaga, Martin väntade EN TIMME ute i kylan vid centrum häromdagen för att fixa en nyckel till sin lägenhet åt mig, och inte ett pip av missnöje undslapp han sig), tvingas uppgivet meddela pojkvännen att jag nog inte kan komma eftersom jag inte ser något, men beslutar mig ändå för att i relativt långsam takt köra hem till honom. Så knackar jag på, glad i hågen, beredd på att göra min älskling riktigt glad över överraskningen. Men tror ni att jag möttes av ett förvirrat, glatt leende? ICKE. Skak på huvudet, en bister min och information om att hans bästa vän Jim var på väg, var allt jag fick. Arg som ett bi stormar jag därifrån, utan så mycket som ett hejdå. När ilskan och besvikelsen lagt sig lite så kunde jag i alla fall förmå mig till att svara i telefonen när min älskling ringde. Så nu är allt löst, såklart, men oj oj oj så snabbt frustrationen kan bullra upp inom mig . Då gäller det för omgivningen att vakta sin tunga, det må jag säga! Jag älskar roliga uttyck. Som "vakta sin tunga". Haha, finns en hel del riktigt lustiga! Ska nog göra en lista vid senare tillfälle. Håll ut!!!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0