Day 27: Would you rather own The Invisibility Cloak, The Resurrection Stone or The Elder Wand?

För er som inte är så insatta, är de tre nämnda objekten The Deathly Hallows. Äger man alla tre, så är man odödlig. En kort förklaring av varje objekt:

The Invisibility Cloak är en unikt bra osynlighetsmantel, ensam i sitt slag, går aldrig att se igenom.

The Resurrection Stone är en sten som du kan återväcka döda med (de blir dock inte till riktiga människor igen, en så pass mäktig magi finns inte).

The Elder Wand är en trollstav som vinner varje duell den ger sig in i. Den lyder enbart sin mästare. Man vinner makten över den genom att antinngen döda eller på annat sätt vinna till sig staven av dess ägare.

Personligen skulle jag tveklöst välja The Invisibility Cloak. Om jag inte blir jurist, drömmer jag ju om att bli detektiv och då skulle den ju komma väl till pass!

Tumblr_loj0e0qjcj1qek343o1_500_large

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0