Day 12: Favourite ship (vi försöker igen).

Tack vare en snäll anonym tipsare, så kan det ju hända att jag totalt missförstått vad som åsyftades med "ship". Jag tolkade det som skepp, men det kan ju också handla om färdsätt! Låter mycket mer rimligt, så vi provar med det istället!

Det finns massor med roliga färdsätt i trollkarlsvärlden: kvast, förtrollade bilar, Floo Network (transporteras via öppna spisar), Portkey, Knightbus, Apparation (man försvinner från en plats och dyker upp på en annna, strikt styrt av Trolldomsministeriet), m.m, m.m. Hm. Vad ska jag välja?? Blir nog Apparation, det smidigaste sättet att transportera sig (förutsatt att man bemästrar den magin förstås, annars finns risken att man splittar sig = lämnar kvar delar av sin kropp på det ställe man transporterade bort sig ifrån). Att kunna flyga vore ju förstås coolt, men jag är ganska höjdrädd, och visst vore Portkeyen ball men å andra sidan så snurrar man ju så in i helsicke. Nä, det får nog bli Apparation!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0