SOMMAR

Hade sån röta idag, fick skippa sista lektionen (annars hade jag ju kommit hem typ nu) så hann utnyttja i alla fall en liiiiiiten stund av den sjukt varma dagen! Tog en powerwalk runt mitt framtida boendeområde Gimmersta, har redan hittat det exakta drömhuset där. Handlade sedan mat på Ica, glömde kvar receptet i affären, så fick irriterande nog traska tillbaka igen. Nu ska jag sätta igång med matlagningen, "medelhavsinspirerad" köttfärslimpa blir det. Låter som skolmaten, centralköket lyckas alltid få till en suktande titel som "fransk kycklinggryta" eller "mexikansk köttfärssoppa" och sen är resultatet ändå alltid samma sörja. Fast jag är en hyfsad kock, det är jag. Men nu är det dags att gå ner till köket, kvinnan vet sin plats hon.

 

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0