Alternativen

Nu när mina dörrar inför studieframtiden står vidöppna så börjar jag lite smått fundera på Handels som ett alternativ till juristutbildningen. Det är Svergies mest prestigefyllda skola, och företagen ska enligt uppmuntrande rykten praktiskt taget slåss om eleverna efter avslutad utbildning. Jag behöver dock komplettera med matte C i så fall, vilket verkar vara en helvetisk kurs, men jag behöver bara ett G.



Å andra sidan... Jag har inte tagit en enda ekonomikurs i hela mitt liv. Kanske lite väl vågat att gå all in då. Dessutom tror jag att jag hör hemma i en rättssal. Magkänslan säger jurist! Åh är så taggad, fast GUD vad skönt att inte plugga vidare på direkten. Behöver verkligen en paus!

 


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0