Träning i en bastu

Nice att gymmets utökning av löpband och spinningcyklar belv en total flopp, för hur mycket personalen än skyller på att "något är fel med värmen" så är luften lika tjock som tjära och temperaturen lika hög som en sommardag på Bali. Det var ju välplanerat att tränga ihop alla dessa maskiner på en minimal yta som saknar fläktsystem? Nu har jag i alla fall fått förklaringen till varför gårdagens löpningspass var så kämpigt, det reparerade den lilla sprickan i min självkänsla. Kom hem 45 min senare än vad jag egentligen skule ha behövt. Först missar jag bussen vid gymmet med några sekunder. Åker till centrum där mamma tydligen befann sig, så går in för att möta upp henne. Missar därför buss nr 2. Så det blev en sen middag med en opassande restblandning av potatisgratäng, biffstroganoff och ägg eftersom mamma roat sig på annat håll ikväll (och att pappa skulle laga maten..tja, det händer liksom inte). Ingen kulinarisk upplevelse att tillskriva en kokbok direkt, men det slank likväl ned i min behövande mage. Nu ska jag fortsätta den enträgna jakten på De försvunna papprena. Jag bara kan inte varit så jävla pantad att jag råkat hiva dem!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0