Rewind buttom, please!

Hur kan en dag vara så FRUKTANSVÄRD är den fråga jag ställer idag! Vaknade för det första upp med en grotesk finne på hakan, som jag kliat sönder i sömnen, men det var ju bara en mjukstart på dagen. Det började gå åt helvete vid tolvtiden, eftersom min lärare inte kom som avtalat till simhallen innan lektionen började. Att simma med skolan tillhör det värsta jag vet, varför skulle jag vilja stå där och flasha? Då kan jag ju lika gärna anlända till filosofilektionen i bh och trosor också?! Nu var han alltså sen och jag tvingades möta min rädsla och hoppa i poolen tillsammans med resten av klassen. När jag väl sedan steg upp var håret som en logisk följd av det hela totalt dyblött och ansiktet hade jag redan innan tvingats tvätta rent. Härliga premisser att fortsätta skoldagen på. Kastade på mig lite nytt smink innan jag upptäckte att dragkedjan på den ena stöveln gått sönder (särskilt irriterande eftersom jag var inne med den andra dragkedjanför någon månad sen). Så resten av dagen tvingades jag inte bara gå omkring med halvkrulligt hår, utan även med en trasig sko. Kände mig snygg som aldrig förr. Det riktiga helvetet satte dock inte igång förrän vid tretiden då jag höll på att avlida av hunger. Plågan fortsatte fram till halv sex då jag äntligen kom hem, fick som tur var sluta en kort stund tidigare. När jag är hungrig är jag ingen vidare rolig människa att umgås med. Jag blir grinig, otålig och arg. Snabbt som attan gick jag hem (och det säger en del, eftersom jag redan i normalt tempo susar fram med en rejält hög hastighet) och kastade i mig tre knäckebröd ocn en banan på mindre än 3 min. Hoppas inte resten av dagen blir lika hemsk, för min kvot av hemskhet är redan uppfylld för åtminstone en vecka framåt.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0