Mysig söndag

Idag har det verkligen varit vårväder på förmiddagen! Efter att äntligen fått upp Martin ur sängen vid tolvtiden (jag måste sluta vara en sån stressad person!) så tvingade jag ut honom på, vad jag hade tänkt, powerwalk runt Nyfors. Jag upptäckte dock ganska fort att uppdraget var dömt att misslyckas. Jag rusade fram 20 meter framför Martin, som lunkade på i godan ro utan några som helst planer på att öka tempot. Jag, å min sida, hade heller inga planer på att sakta ned. Jag blir extremt stressad av att gå långsamt, så där utgör jag och Martin en klar mismatch.







Vi fann någon form av kompromiss och kunde sida vid sida gå till mormor och hälsa på, och blev inbjudna på en kopp kaffe. Nu kom jag nyss hem från gymmet, hade en urusel dagsform så det gick ju som det gick med den saken. Åstadkom i alla fall den ökända röda ansiktsfärgen, så något resultat blev det ju förstås. Nu väntar jag på att min morbror och hans norska dam ska komma på middag. Känner mig som en dålig vän gentemot Flue, hade egentligen tänkt möta upp henne på Centralen (hon har varit i Falkenberg hos sin pojkvän), men nu blir det lite körigt med tiden. Har saknat henne svinmycket! Det blir i vilket fall en flashig lunch i skolans matsal imorgon tillsammans, sportlovet har ju lidit mot sitt tråkiga slut.... 6 veckor kvar tills påsklov!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0