Det värdelösa

Köpte tidningen Chic häromdagen för att ha läsning på bussen hem. Det är rätt kul att läsa skvaller- och modetidningar ibland, för såna typer av tidningar är ju inte fulla av annat än ren skit! Som tur är innehöll den här tidningen inte några löjeväckande relationstips eller test i form av "är han otrogen?", men likväl var den förbaskat dålig.



Till exempel bjöds jag på lite stylingtips. Från vänster till höger har vi tips på kläder beroende på om jag vill vara fredagsvinfin, shoppingdressad, vernissagevacker, lunchläcker, dejtsassy eller pickningromantisk. Förutom att namnen på outfitsen är så utbota löjliga, så är kläderna verkligen hemska. Ja, den där längst till höger känns ju heltätt om jag och Martin ska ut på en picknick?



Jag fick även nys om måste-ha-nagellacket! För alla vet ju hur extremt viktigt det är att följa nagellackstrenderna, aldrig i livet skulle man ju måla på ett rött nu till våren, det är så ute!



Nä, svart ska det för bövölen vara - eller som tidningen själv beskriver färgen:



Helt allvarligt så föredrar jag DN, då får man ju ut något vettigt ur läsningen. Fast visst, sånt här kan vara helt värt att ha med sig på flygplanet eller på bilresan.





Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0