USA 2012

Hemma från de så kallade Staterna! Anlände igår efter en mycket olycksam resa som innebar 6 timmars väntetid på Amsterdams flygplats och en därifrån 2 timmars flygväg till Stockholm med konstant kickande i ryggen (gärningsmannen var ett spädbarn varför jag valde att avstå från vredesutbrott) och bebistjut av samme förövare som om denne led av kolik. En härlig sammanlagd restid på närmare 24 timmar. Humöret vände dock drastiskt när jag väl hemma upptäckte att min älskade pojkvän hade lämnat en rosbukett och ett kort på min huvudkudde! Hade längtat ihjäl mig efter honom och han kom minsann också snabbt som tusan hit för att återta förlorad gostid!

Resan har varit uuunderbar! Tusentals upplevelser, god mat (framförallt havsmat som crabcakes!) och trevliga möten! Ska försöka sammanfatta den kort, eftersom långa blogginlägg tillhör det värsta jag vet. Blir svårt eftersom jag skulle kunna hålla på i evigheter och återberätta den här resan, men jag gör ett försök och oftas resulterar mina försök i något bra. Vi började ialltså  Los Angeles, bodde på ett hotell som låg praktiskt taget låg Santa Monica Beach. Bland annat besökte vi Universial Studios (där man spelar in massa filmer, såg bland annat Visteria Lane från Desperate Housewives som tydligen inte var något annat än kulisser), åkte till Hollywood (Harry Potter hade lämnat sitt hand- och fotavtryck!!!!!!!!) och kollade läget i Beverly Hills. Från LA rullade vi vidare mot Las Vegas som var en sjuukt ball stad! Vi spenderade en hel dag till att bara gå in i alla hotell. Förutom att alla hotell är så lyxiga med egna shoppinggallerior så har alla dessutom någonting utmärkande. Ett hotell hade en bergochdalbana, ett annat en vulkan som fick utbrott, ett tredje såg ut som Rom och vårt egna hade en stor park som såg ut att vara utomhus. Vissa hotell hade även strippklubbar helt öppet, vilket var något obekvämt i den rådande familjesituationen. I Las Vegas gick vi även på musikal och såg Fantomen på Operan! Vidare från Las Vegas åkte vi till San Francisco, stannade däremellan på en vildmarkshotell och besökte en nationalpark. San Francisco var definitivt en av resans höjdpunkter! Vi åkte till Alcatraz (Azkaban!!), åkte spårvagn, shoppade och åkte turistbuss. Efter SF (som vi som kan kallar det) tog vi Highway 1, en motorväg längs Californiens vackra kust, tillbaka till LA. Besökte bland annat Santa Barbara, Santa Cruz och Malibu. Väl tillbaka i LA letade vi som tokingar efter den gömda Hollywood-skylten och därmed var resan fulländad!













Okej, det finns typ 700 bilder så det här var ett sparsamt litet urval. Ytterligare kommer upp på FB, håll span ni som är taggade! Nu håller min pojkvän på att tröttna rejält på mig, så det är nog ett smart drag att avrunda nu. Natti♥


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0