Min sista dag som gymnasiestudent!

Men ja, livet är lite smått kaotiskt såhär i stundande studentdagar! Idag har jag haft en vidrig eftermiddag inne i stan där jag trängts med en miljard svettiga människor i jakt på ett par snygga skor tills imorgon. Jag hittade givetsvis inga, så färden var förgäves. Fick dock med mig ett parjordgubbar hem till champagnefrukosten hemma hos Maggan. På det hela taget var det dock ett meningslöst panikförsök till shopping. Inte heller började dagen bättre, eftersom jag tvingastes avstå från en arbetsintervju med Tre som jag verkligen hade sett fram emot på grund av studentfotograferingen som gick käpprätt åt helvete. Fotografen tvingade mig le med tänderna, trots att jag påpekade att jag skulle vägra köpa fotona då. Efter att ha brusat upp mig så slappnade jag av hos kiropraktorn, idag var ryggen rakare.

Men ni. Jag tar studenten imorgon. STUDENTEN. Jag har inte riktigt fattat det än. Lär inte kunna somna inatt, hade liksom till och med grova problem med den saken natten innan balen. Just det, balen! Balen var underbar, hade verkligen jätteroligt! Det enda negativa var de stört otrevliga personerna i personalen, att det inte spelades balmusik utan partymusik (jag hade sett fram emot valsen), att vissa var alldeles för fulla, och att efterrätten var tre skedar från Sia vaniljglass (storpack). Vi i balgruppen fick utse balens kung och drottning, men eftersom vi (eller Fellan) råkade paja drottningens krona precis innan så blev det tre drottningar!












Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0