Den fantastiska veckan

Idag är det måndag och början på en fantastisk vecka. Imorgon är det som sagt BALEN och på fredag TAR JAG STUDENTEN! Det känns heeeeeeeelt sjukt! Så overkligt! Det rör sig verkligen tusen tankar i mitt huvud just nu. På ett sätt känns det så himla bra att sluta, jag har presterat bra, jag är på något sätt klar med gymnasiet och så redo för nästa fas. Jag tar ju ett sabbatsår nu innan jag börjar att läsa juridik, så det här året är verkligen fullt av möjligheter. Vem vet vad jag gör om 4 månader? Å andra sidan känns det vemodigt att sluta. Att lämna allt det här bakom sig. Att inte gå till skolan, möta vännerna, lärarna, gå hem och skriva en filosofiuppsats, varva med en svenskatext. Nu börjar på något sätt allvaret, det verkliga livet där jag har fullt ansvar för mig själv. Det är klart att det känns läskigt, och lite tråkigt, men samtidigt känns det såååå bra! Jag undrar bara vart tiden tog vägen. När hann jag bli 18 år? Började jag inte precis gymnasiet och var den där livrädda tjejen som inte vågade gå in i cafeterian för att alla treor satt där (som såg VUXNA ut)? Märkligt hur tiden förändras (eller är tid endast ett mänskligt påhitt och inte ett verkligt fenomen, ja den frågan har jag fått bita i under de sista veckorna i filosofikursen).

Det går inte att komma ifrån det: jag kommer verkligen att sakna gymnasitiden. Men man ska inte gräma sig över det som var, utan vara glad över det man fått och omfamna det som komma skall med öppna armar. Jag är ändå så taggad på att se vad det här kommande året har att erbjuda mig!


Såhär såg det ut förra året när min älskling tog studenten!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0