Barcelona!

Hola guapos y guapas! Tillbaka i Suecia igen efter en underbar vecka i Spanien tillsammans med min fina Issa. Har haft det fantastiskt, resans enda minus var maten (det bästa vi åt var falafel) och möjligen vädret (men vi fick ändå tre heldagar på stranden så jag beräknar mig själv som nöjd). Vi har delvis upptäckt staden och givit oss i kast med de obligatoriska turistsysslorna, och delvis festat på Barcelonas grymma klubbar som ligger precis vid havet. Opium är att rekommendera, särskilt på tisdagar då det bjöds på chokladfontän med fruktspett! Har verkligen träffat så många intressanta människor, alltifrån underliga ryssar till hotellägande armenier. Vi har vandrat i timmar, åkt cykeltaxi, solat, badat, skaffat oss en svit, blivit erbjudna att skaffa oss en karriär inom prostitutionsbranschen, dansat så att svetten rann, trott att vi blivit kidnappade av en taxichaufför trots att vi inte blev det, haft kvällspicknick vid hamnen, gått med i ett Hare Krishna-tåg och så vidare och så vidare.

Kom hem inatt och åt då nära en hel liter fil, utsvulten och längtande. Martin väntade på mig i sängen med tända ljus som den sanna pojkvän han är. Längtar redan lite tillbaka, Barcelona var så bra! Och till alla er som i all vänlighet kom med så många varningar om väsktjuvar att jag höll på att storkna, så kan jag meddela att jag klarade mig undan från rån. Kan ha att göra med att jag till största delen av tiden behandlade väskan som ett barn i en babysele på magen.


La Rambla


Min coola vän


Jag är livrädd över hur sjukt spinkiga mina ben ser ut!!


Ett glas cava på vår takterass var inte helt fel!


Sviten vi lyckades snacka till oss dårå


Häng på takterassen once more


Posaren


På stranden, som ni förstås ser


La playa som vi spansktalande säger


Stormen sista dagen, toalt galet!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0