Någonting om min nördiga sida, inpräntad sedan barnsben

Gick hem efter första lektionen, som anat. Tror dock att det hela grundades i min förbannade trötthet, för nu när jag är utvilad så känner jag mig inte alls särskilt sjuk längre! Har hunnit med att ta tag i mitt jobb (städa huset) samt läsning. Att läsa är verkligen underskattat, förstår inte människor som inte tycker om det! Jag har alltid varit en hejare på att läsa, minns särskilt när jag och min klass under lågstadiet besökte biblioteket i Tyresö centrum. Jag vill impa lite extra på läraren och skulle bestämt låna hem inte mindre än 34 böcker. Läraren var alldeles salig och lyckades övertala alla mina klasskamrater att ta några av mina böcker i sina ryggsäckar, för att dela på summan av min nördighet. Det var ett buttert och stånkande led av elever som traskade Wättinge gårdsvärg tillbaka igen. Längst fram spatserade dock jag, glad i hågen, och läraren, sprängfylld av stolthet, för historiens skull hand i hand och låtsades inte om klagotjuten bakom oss. ♥Det var vi, böckerna och världen♥

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0