Inleder dagen med ett träningspass

Nice att mitt alarm gick igång halv åtta. Skönt att jag vaknat två gånger under natten av att 50 ton snö rasat ner från taket. Mitt tak över uteplatsen på baksidan har för övrigt kollapsat. Ligger i sängen och äter frukost framför Nyhetsmorgon, demonstrativt avståndstagande från vardagsrummet eftersom jag är i fight med mamma. Hon har nämligen brett ut hiskeliga dukar över borden jag och mina vänner ska sitta vid imorgon (när jag ska firas *ler stort genom min vrede*). Hoppas folket inte vänder i dörren av fasa. Fy satan vad jag längtar förresten! Imorgon kommer alltså 20 personer hit på middag och senare kring elvatiden ska vi dra oss mot stan för att jag vid tolvslaget, den magiska övergången till ett liv som 18-åring, ska kunna träda in i på the dancefloor! Vet inte riktigt vart vi ska ännu, jag är ju ett riktigt blåbär så jag får lita på mina vänners omdömen. I vilket fall, är jag övertygad om att det kommer bli den bästa kvällen på länge! Kan inte ens förstå att det är sant, jag är snart 18.

Alright läsare, jag ska strax hoppa i träningskläderna och åka till gymmet. Förhoppningsvis är det lugnt såhär förhållandevis tidigt på dagen, men man vet aldrig såhär efter nyår. Det är så roligt att följa utvecklingen! De första veckorna i januari är gymmet alltid proppat med nya, målinriktade personer som nu jävlar ska ta tag i sina liv och antingen bygga upp spinkiga kroppar eller göra sig av med sina 100-pannorsstämplar. I takt med tiden droppar dock dessa personer av, och lagom till mars är den vanliga ordningen återställd. Samma visa varje år!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0