Framtidsvisioner

Håller i skrivande stund på att orientera mig fram genom Stockholm universitets kursdjungel och har fastnat för en del riktigt intressanta kurser. Till hösten (när jag ofattbart nog har tagit studenten!!!) tänkte jag nämligen ta ett sabbatsår. Planen är att jag ska jobba ett halvår och därefter resa ett halvår. Har femtio miljoner olika saker uppskrivet på agendan, men det som är mest angeläget är fortfarande volontärarbete i Afrika tillsammans med Issa och Fellan samt jorden-runt-resa med samma personer + övriga som vill ansluta sig. Men, under hösten, tror jag att det kommer föreligga en hög risk för total ostimulans i mitt liv om jag endast ska ägna mig åt någon meningslös arbetssyssla och inte aktivera mina hjärnceller. I need to study!!!! Jag vet, vi bör ta in mig för kontroll. Hur som haver, har hittat asballa kurser! Allra mest impad blev jag av Mellanöstern och Nordafrikas politik och ekonomi eller Islamisk teologi och rättsvetenskap, men då behövde man tyvärr redan ha 30 hp. Det som därför känns mest angeläget är antingen Mellanöstern- och Nordafrikastudier, islamologi, internationella relationer, de muslimska ländernas moderna historia eller franska. Är astaggad, måste bara reda ut vad jag ska välja! Är lite osäker på hur man gör, allra helst skulle jag åtminstone vilja läsa två av dessa? Herre Jesus, vad jag längtar efter universitetet (believe me)!

Seriously. Vilket år 2011 kommer att bli! Verkligen ett år ensamt i sitt slag. Kommer bli grymt, det är jag övertygad om! Det är liksom nu det Självständiga Livet börjar! Läskig tanke, men ändå riktigt, riktigt lockande!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0