Appropå schizofreni

Gollum i Sagan om ringen påminner mig om Fellan. Inte så värst mycket till utseendet, men det här med personlighetsklyvning! Mellan sjuan till nian låtsades vi att Fellan var schitzo och att hon då ibland blev en räv. Det var en fånig lek som jag inte kommer ihåg alls hur den ens skapades, men i vilket fall så spred sig det här och helt plötsligt var Räv känd över hela Tyresö. Alla hajade dock inte att detta var påhittat. Så sent som för några månader sedan frågade en bekant mig om hur det gick med Felicias schitzofreni. Öhh? Va? Undrade jag. Ja, men hon blir ju en räv ibland, svarade den andre gravallvarligt. Men alltså, det var ju ett skämt? Sa jag förbryllat. VAAAAA? Utbrast en tredje person. Det har jag alltid trott på!

Jag undrar två saker. 1: hur kan detta ha nått öronen på folk vi på den tiden inte ens kände? 2: hur i hela fridens namn kan folk ha gått runt och trott att Felicia, på riktigt, ibland tror att hon är en räv?! Och utan att ha frågat henne om saken, utan istället i det tysta varit övertygade om att hon lider av en allvarlig psykisk störning?


This is not Felicia


Kommentarer
Postat av: Anonym

I will tell you the story!



Jag och Felicia vandrade en dag från Dalskolan till Koriandergränd för att hoppa på bussen. (gymnasiet var en mycket skrämmande plats). Jag slog mig ner på bänken och såg Felicia försvinna bort bakom hållplatsen. Ett par minuter passerade sen stod plötsligt en skrämmande söt varelse framför mig med ögon snälla som ett litet barn, jag frågade chockat; Vem är du? och då kom det ett litet ynka ord som svar; "räv". Från den dagen tog räv plats i mitt liv, och kom senare att bli en del i vår umgängeskrets. Räv avled nyligen i en trafikolycka och svävar förmodligen vakandes över oss tillsammans med sin mor och räva. Rip räv!



ps. om jag inte minns fel så hade räv även playahead. ds.

2011-01-12 @ 18:43:52
Postat av: Anonym

Åh! tack för den utförliga förklaringen. Nu kan jag somna igen om nätterna <3<3

2011-01-13 @ 09:30:17
Postat av: Anonym

english

2012-07-10 @ 10:36:08

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0