Öppet hus (för sista gången)

Slutade nyligen för dagen, men sitter i skolans bibliotek för att invänta mötet med rektorn kvart över fyra. Ikväll är det nämligen, återigen, Öppet hus och jag ska väl försöka hålla i strängarna en sista gång. Är ju en uppiggande tanke att jag inte kommer hem förrän vid tio ikväll. Öppet hus slutar visserligen åtta, men har en optimistisk tanke om att jag ska åka och träna efter det. Har egentligen noll tid eller lust för att engagera mig i att prata om Tyresö gymnasium idag, skulle behöva plugga och har dessutom inte planerat in vad jag ska säga. Blir alltid en halvspontanare, men jag föredrar det framför den inlästa-manuset-rösten som många talare riskerar dra på sig inför folksamlingar. Favoriten är ju när någon läser rubriker, exempelvis: "Skolans lärare. Skolans lärare är duktiga och intresserade...". Eller de konstgjorda pauserna där man nästan kan föreställa sig personen räkna tyst i huvudet för sig själv innan han eller hon tar ny ansats. Hur som helst, jag skulle behöva sova 20 min, fräscha upp mig och göra mig lite halvsnygg inför tonight, men icke, här får levereras en trött och mossig tjej som åtminstone har betygen i behåll. Vet ni vad jag drömde för ett tag sedan? Att jag inte kom in på juristlinjen och sökte på google "de som misslyckas". Mardröm, ska verkligen ligga i det sista halvåret!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0