Hår i förfall

Äntligen har magen slutat råma efter mat, mellis med yoghurt, smörgåsar och dagens fjärde banan täckte igen det tidigare avgrundsjupa hålet. Kom annars just hem från centrum, tog en promenad dit efter skolan för att inhandla några, förhoppningsvis asgrymma, hårprodukter från Björn Axén som jag hoppas kan genomföra stoddåd med mitt krisartade hår. Hårstrå för hårstrå, håller det nämligen på att förfalla i en oroväckande hög takt, så nu är alla hjälpinsatser hjärtligt välkomna. Passade även på att svänga in på bibblan och låna ett par böcker om Moon-rörelsen, arbetar om den sekten i religionen.  Trots att jag växt upp under Internet-tiden, är jag av den traditionella typen som föredrar gamla heliga böcker framför elektroniskt förmedlad kunskap. So much more feeling! Idag har jag förresten fått ännu en aaaawesome 18-årspresent!!!! Nisse och Oscar har visst bestulit en viss Harry Potter på sin trollstav... Har precis testat den! Körde en enkel Accio-formel, och det fungerade utmärkt! Ska visa upp det mästerliga trähantverket lite senare för er, kära läsare, men nu ska jag undersöka hur den bemästrar lite svårare magi. En humano revalio lämpar sig nog bra för den uppgiften!


Hermione? Jag? Likheterna är slående.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0