Ett litet sportlovsavsked!

Så drar man utomlands på lovet då! Jej skall snakke lite norsk! Imorgon åker vi till farmor och mellanlandar lite. Söndag till torsdag flänger jag runt på snowboarden i Trysils backar, har inte varit där förut så ska bli kul att testa ett nytt område! Jag önskar verkligen att jag var en av alla de där snygga, tuffa tjejerna som trots stora jackor och överdragsbyxor lyckas se sådär oförskämt bra ut. Ni vet vilka jag snackar om. Själv är jag världens tönt med hjälm, kort, havlockigt hår och med markanta märken i ansiktet efter skidglasögonen. På torsdagen åker vi ner till farmor igen och på fredag är jag back in town. Ska bli härligt med sportlov! Längtar efter att ta en gulashsoppa i en toppstuga, eller kanske en varm choklad med vispgrädde. Och att åka snowboard såklart. Men jag och mamma brukar ta ganska många pauser och fika istället, för att "fylla på våra energiförråd" som vi förklarar för pappa och Henrik som outtrötterligt åker upp och ned ända tills liftarna stänger. Hörs om en vecka med andra ord, ha ett fint lov♥

 


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0