Born to be alive

I know, I know, ni blev bortprioriterade igår och jag inser att det kändes som et rejält hugg i ryggen. Men som plåster på såren offrar jag en stund av min lunchrast för att vi inte ska riskera hamna på kant med varandra och med det anser jag att vi kan stryka ett sträck över gårdagens missöde. Igår hade jag ett liv, kära läsare. Direkt efter skolan åkte jag in till Söder och mötte upp Issa, Martin, Jonte och Kim. Vi åt middag på Chill. Jag hade beslutsångest gällande matval men föll sedan för grupptrycket och beställde in kycklingburgare med klyftpotatis och sweet chilisås. Festade även till med ett glas rosé, utan att behöva legga, och kände mig sådär allmänt mogen som man gör ibland. När vi skrapat tallrikarna tomma så begav vi oss mot Underbara Bar ett par hundra meter längre bort, en supermysig lokal visade det sig, som på tisdagskvällar hyser Stand up Maffia Club. Riktigt lyckat, alla komiker var helgrymma förutom en stackars kvinna som drog sitt genomgående skämt om att vara adlig alldeles för långt utan att åstadkomma mer än ett tröstskratt från publiken.



Mysigt och jag kände att sånt här ska man göra oftare, bryta vardagsmönstret och göra någonting värt typ varje dag! Var hemma vi tolv och då var det herre min Gud läggdags för länge sedan, så jag la mig genast raklång i sängen och somnade på fyra röda. Issa lurade i mig att vi skulle gå ut ikväll, hedra lillördagen, men tydligen var det inget annat än ett underligt skämt. Elakt, jag var verkligen superglad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt klart tradition! Förlåt för lurningen :(

Nästa gång följer flueie och Tovan med :D

2011-02-23 @ 21:01:03

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0