Be kind, and others will be kind to you

En kopp varm mjölk och en chokladpralin som pluggtillbehör. Måste skriva en engelskauppsats, trots att jag har noll motivation eftersom det handlar om att analysera en bok. Det är typ det tristaste jag vet. Till min förtret ska den ligga på 5-6 sidor också och jag har det kämpigt med att ens plita ned ett stycke, så utsikterna ser ju lovande ut. I vanliga fall vid uppsatsskrivningar så sticker mina texter alltid iväg åt 20-sidorshållet, men just det här, är verkligen inte min grej. Får hålla ut fram tills dess att det är dags att ta bussen till träningen. Ska förbi mormor och lämna ett kort i hennes brevlåda också, som en liten överraskning. Jag tycker man ska visa uppskattning lite då och då för de man tycker om. Igår hade jag lagt chokladbitar på mamma och pappas sovkuddar som var inslagna i papper med texten "I love you" och "you're the best på". Det är faktiskt enkelt att göra någons dag lite bättre! Tänk på att alltid hälsa glatt på busschaufförerna, de skiner nästan jämt upp! Dagens moraltips!




Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0