Åldersbesvär

Att vara hemma vid fyratidenn en tisdag hör inte till vanligheterna, enligt schemat ska jag ju befinna mig innanför TG:s väggar ända till kvart i sex. Men, idag var det ju en välkomna-och-övertala-niorna-att-gå-på-samsam-dag, så fick sluta lite tidigare. Kändes heeeelt sjukt att stå inför alla småkidz, alldeles var jag ju en av de där niorna och tyckte jag visste allt och hade upplevt det mesta? Har jag åldrats? Växt? Förändrats? Även om det på sätt och vis känns som jag alltid gått på Tyresö, känns det samtidigt som om de tre åren har gått på ett litet kick. Det här är sista terminen. Vet inte om jag riktigt har hajat det? Jag har blivit trea, stor, myndig, folk i nian tycker jag ser vuxen ut (eller åtminstone såå mycket äldre än dem själva). PANIK! Åldersnoja. Fy fasiken vad jag måste åstadkomma sensationer det sista halvåret. Leave an impression liksom.

Nu ska jag gå ned till Ica och inhandla ingredienser till middagen! Ska svänga ihop några laxburgare med mangosalsa, mmmmh!

Laxburgare med mangosalsa


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0