PREDICTIVE ROCKAR

Åt precis världens mest ostrukturerade lunch: en varma koppen, en grillad kycklingfilé och en risifrutti. Superskum blandning, vill aldrig mer tänka på den. Lika lite som jag vill tänka på laxsalladen nere på Birgittas som jag har förätit mig på. Uäk.
 
Nu skickade våra ekonomiansvariga ut ett mail om att det finns julfika i köket, får se vid halvfyrarasten vad det kan tänkas vara! De på ekonomiavdelningen fungerar lite som företagets mammor, jättegulliga. Alltså det är sjukt bra stämning på det här jobbet. Vi använder som sagt en internmail ganska flitigt, så ett annat kul mail vi precis fick var ett från en mystisk man vid namn Oscar som frågade om det var okej att han tar med sig sin hund i mellandagarna. Det upsptod en stor förvirrelse och alla började tänka efter vem denne man Oscar var. Efter att alla chansat på olika personer, så slog Felicia slag i saken och ropade "Oscar!!" så det skallrade i takkronorna, varpå en man från teknikavdelningen höjde handen till hälsning. Då vinkade alla säljare glatt tillbaka, så var mysteriet löst. En annan specialitet företaget har var det gäller mail, är att skicka runt bilder på anställda. Antingen bilder som sedan länge borde vara glömda, eller ihopklippta bilder på en utsatt säljare på exempelvis en djurkropp. Ibland när man undrar varför siffrorna inte sitter riktigt som de ska, så finner vi oftast svaret på mailen.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0