Julen är här, och lyser frid på jorden, glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den, julen är här, i våra mörka länder, kom låt oss ta varandras händer, när julen är här

Goddagens mitt herrskap! Alltså kan ni tänka er att det är JUL om tre dagar?! Jag har noll julkänsla, för mig kunde det lika gärna vara oktober just nu! Vi på jobbet har i alla fall kommit överrens om att jobba över både idag och imorgon så att vi kan sluta vid fem på fredag. Dagen innan julafton känns det inte sådär jätteroligt att jobba fram till sju, då vill man insupa julefrid och känna glädjen spridas i kroppen och äta pepperkakor och dricka glögg (fast jag gillar inte glödd, så för min del blir det julmust) och mysa och baka lussebullar och tända ljus och och och och... Jul, jul, strålande jul. Längtar till julafton! Vi ska som vanligt fira med hela släkten hemma hos Sara, ska bli supertrevligt♥ Julen är en helig tid, i synnherhet självaste julafton! Inte så mycket på grund av Jesu födelse, utan kanske mer eftersom det ligger så mycket förväntningar och förhoppningar i luften. Det är som en oskriven regel som hindrar alla från att vara det minsta otrevliga mot varandra, och om någon mot förmodan skulle höja rösten eller snäsa av någon, så uppstår det en förvirrad tystnad. It can't be true. I juletider är man vänlig och snäll och givmild och älskvärd och trevlig och kärleksfull. Och OM du nu mår skit - fake it 'til you make it. Dagens levnadsord från mig!

Tumblr_lvwvcpm5il1qgplsxo1_500_large Christmas-christmas-decor-christmas-decorations-christmas-lights-christmas-presents-favim.com-249543_large

4umb19qp_large Tumblr_lwj3g8feue1qei95oo1_500_large

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0