Underbar söndag.

Ridningen var....... UNDERBAR. Såklart. Glömde bort alla anledningar till varför jag en gång slutade och vill boka in mig på en kurs till vårterminen. Nu går ju inte det eftersom jag flyttar till London, men ändå. Det var ren och skär lycka att få tränsa, sadla, galoppera och kelas. Jag blir så glad av ridning, det känns som om alla bekymmer släpper! Det är bara jag och hästen. Den egentliga orsaken till att jag faktiskt gav upp ridningen för ungefär tre år sedan var för att det hela var så satsigt. Proffsig som man var, så blev det väldigt inriktat på dressyr och tävlingsförbereldeser. Vad jag älskar allra mest med ridning är hoppning och att rida ut i skogen, och det blev inte så mycket av den varan på slutet av min karriär. Idag kände jag dock hur mycket jag har saknat att rida, så jag måste återuppta det på något sätt! Antingen genom att rida regelbundet, eller att hyra egen häst lite då och då. Jag och Sara har i alla fall planerat att hyra hästar igen till sommaren, men jag ska försöka klämma in en egen tur också innan jag flyttar!







(Tyvärr dog vår kamera, varför det inte finns några bilder på mig. Dessa skyndade jag ta under fikapausen med min mobil)

Nu har jag precis kommit hem igen. Jag och Manda har nämligen varit och besökt Maja i hennes nya lägenhet i Bromma! Fantastiskt att ses igen, var evigheter sedan sist! Jag körde dit, en färd jag helst inte vill prata om. Det blev något fel i bilen, så det var helt immigt vilket resulterade i att jag inte såg någonting. Överhuvudtaget. Skitläskigt, särskilt när man inte kan vägarna. Och jag som ville glänsa med körkortet. Blir lätt ett platt fall när man vill briljera! I vilket fall, superkul att träffas igen, måste bli snart igen♥

Nu ska jag sannerligen sova, klockan är ju nästan elva och jag har varken stretchat, borstat tänderna eller sminkat av mig! Oj, oj, oj, oj, oj. Godnatt!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0