Sökes: julkänslan.

Vet inte om jag någonsin har känt mig mer omotiverad på jobbet än vad jag gör idag? Vet inte varför, kanske för att jag helst av allt vill gå på julsemester? Skulle vilja hinna skaffa mig lite julfeeling innan Den Stora Dagen som ofattbart nog inträffar imorgon, men det verkar bli svårt. Efter jobbet (yes, vi slutar fem idag) så ska jag in till stan en kortis och träffa Issa som jag saknar så mycket, men ikväll ska jag verkligen göra allt som står i min makt för att skapa den där julkänslan som man sannerligen bör ha vid det här laget. Hoppas er julstämning är bättre, för detta är förfärligt. Känner mig som en jul-svikare!

Här på jobbet har vi det i alla fall lite festligt, en ny medlem vid namn Jakob fyller 22 och det firade han med att bjuda Canal Digital på fika från Birgittas! Jag fick själv välja vad jag ville ha, och då blev det förstås en stor och underbar kanelbulle som jag varit sugen på sedan Kanelbullens dag. Om precis en vecka slutar jag här. Känns rätt, säljaryrket är inte mitt kall. En kollega till Martin ha precis fått kontrakt med ett bokförlag och ska få ge ut sin egna, första bok. Gissa om jag är avundsjuk! Att bli författare har varit min dröm sedan jag lärde mig skriva. Om jag inte får vänner i London, så tänkte jag satsa på skrivkarriären istället. Make the best of everything, som budksapet på min bästa väns blogg är. And so I will.

Nu ska jag försöka håva in en order. Dagens första. Adjöken.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0