Ja till homosexualitet, såklart!

Älska Pride!! Hela stan kryllar av massor med människor, det spelas hög partymusik, folk går med stora regnbågs-flaggor, transvestiter trängs med lesbiska som trängs med bögar som trängs med heterosexuella. Precis som det ska vara! Att vara för homosexualitet är för mig en självklarhet, homofobi är en åsikt jag helt enkelt inte kan respektera. Det är inte okej att vara emot det! Få saker gör mig mer upprörd en personer som av någon outgrundlig anlening är emot det. Argumenten är alltid så roliga också. "Det är äckligt" är ett, "det är emot naturen" är ett annat. "Gud skapade mannen och kvinnan av en orsak", "det är ju läskigt, man kan ju inte vistas i samma rum som dem". Personen som tycker att det är äckligt med homosexualitet kan sällan säga varför. Det bara är det. Det är emot naturen är ett annat intressant argument, för hur mycket går vi inte dagligen emot naturens lagar? Vi färgar håret, vi opererar brösten, vi fyller våra ansikten med botox, vi släpper ut mängder med koldioxid. Men det är ju helt i sin ordning. Det religiösa argumentet är vidare också roligt eftersom få personer som använder det är troende överhuvudtaget. Och som jag ser det, skapade Gud mannen och kvinnan för att möjliggöra befruktning. Det är inte alls en given sltusats att det därmed skulle vara det enda alternativet Gud hade i åtanke gällande människans kärleksförhållanden. Slutligen är det här med att vissa, i synnerhet killar, menar på att man inte kan vara i närheten av homosexuella då man inte vet när de tänker stöta på en, ett så särskilt korkat argument. Bara för att jag gillar killar så hoppar jag väl inte på varenda kille jag ser, eller hur? Man har inte en okontrollerbar sexualdrift bara för att man råkar vara homosexuell.

Det kanske allra roligaste är nog ändå att de flesta anser det vara betydligt mer accepterat med lebbar än bögar. Detta av den anledningen att lesbiska par är sexiga. Hur man får det här att gå ihop, det förstår jag bara inte.

Skulle kunna skriva i evigheter, för jag älskar att prata om ja till homosexualitet, men slutklämmen på det här får väl bli att alla har rätt att älska vem man vill så länge det inte är skadligt. Det är helt sjukt att homosexuella än idag måste se sig som en säregen grupp i samhället, behöva förklara sig och behöva stå emot kritik och avsky.


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0