Höjden av töntighet.

Alltså jag KRÄKS på folk som inte fattar NÅGONTING om kost och hälsa och träning. Man blir inte fet om man äter ris/pasta/potatis - tvärtom klarar du dig inte utan det!!!!! Jag hatar alla dieter, alla som tror att de funkar BLIR LURADE. Shit vad jag avskyr när folk ska vara nyttiga. Kan verkligen inte beskriva hur mycket det stör mig när folk byter ut ris till lite grönsaker. Herregud så fånigt det är!! Man behöver allt - varierad kost är den enda dieten som faktiskt funkar! Ät av allt, ät chips, ät godis - NI BLIR INTE TJOCKA!!!! Lägg ner alla töntiga dieter.

Kommentarer
Postat av: M

Tränar man lika mycket som du kan man väl äta vad man vill, men för oss som icke tränar blir det lite svårare! LCHF hjälper en att gå ner i vikt, på ett hälsosamt sätt! Vet att du hatar det men thats the truth

2011-08-18 @ 14:37:17
Postat av: Anonym

Men alltså det är inte potatis ris och pasta som är farligt DET HAR ALLTID FUNNITS det som är farligt är om man äter massor med onyttigheter och läsk på det dagligen. äter man mindre av det kan man äta det oftare. det är i det konstgjorda som farligheterna ligger. de där dieterna funkar INTE i längden eftersom kroppen BEHÖVER de ämnen som krävs i ett välmående kropp.

2011-08-18 @ 16:11:42
Postat av: Anonym

men definera "farligt" i det här sammanhanget, för ordet passar inte in här. kör man 100% LCHF så förekommer inga onyttigheter i form av läsk och så. Jag hade själv inte kört den "dieten" (vilket det egentligen inte ens är, det är en livsstil som folk lever efter och faktiskt mår bra av, oavsett vad du har bestämt dig för att tro på) om jag tränade eftersom jag själv skulle känna suget efter massvis med kolhydrater efter träning, men eftersom jag nu inte gör det behöver jag dem inte på samma sätt. I alla fall inte i form utan pasta, potatis och ris eftersom det får mig att gå upp i vikt. Fett omvandlas förresten i kroken till kolhydrater, så LCHF-människor klarar sig gott och väl..

(Jag gick ner ca 3 kilo på 2 veckor med "dieten" på grund av att jag uteslöt kllhydrater, så visst funkar det.)

2011-08-18 @ 19:30:13

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0