Mösspåtagning!

Idag har i princip hela Stockholm haft mösspåtagning, så efter arrangemanget i skolan så verkade alla stundande studenter ha en tyst pakt om att mötas på Söder. Hela Snaps, Kvarnen och Medis Kök&Bar var fullproppat med vita studentmössor! Innan vi kom dit så tog jag, Fell, Iss, Partrik och Johan en sväng till Fridhemsplan och åt lunch, och sen krävde sällskapet att vi skulle till Nivå 22. Det beställdes in shotbricka efter shotbricka, fast jag å min sida höll mig till en enstaka cider. Aldrig i livet att jag shottar klockan två en eftermiddag, särskilt inte om jag som idag måste plugga samma kväll. Om jag shottar går det bara utför. Finns inget mellanläge. I vilket fall, när mina vänner ansåg sig vara tillräckligt fulla så begav vi oss mot festligheterna. Martin kom förbi också, vi åt supergod glass från Lejonet och Björnen. Innan det, sent omsider, var dags att dra mig hemåt så passade jag på att ta en liten shoppingtur på Götgatan. Hur kan man JÄMT vara i behov av saker?!





Nu sitter jag och pluggar. JA JAG VET ATT DET ÄR FREDAGSKVÄLL och det är klart att jag hellre hade varit ute på krogen och dansat och shottat tequila. Men plikten först och främst, som den gamle filosofien Kant skulle säga hehe. 3 veckors intensiv, sen jävlar. Nu måste jag återgå till plugget. Naturgodiset är uppätet. Fan.


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0