Vårt stora problem

Så jag antar att min klass står inför ett problem. Trots att det återstår flera månader tills studenten och det mest känns som en illusion i fjärran, är det faktiskt dags att boka skivan! Jag är hur angelägen som helst att fixa the skiv of the year som kommer sitta inpräntat i peoples mind i evigheter, och vill helst boka någon riktig pampig lokal med utrymme för uppåt åtminstone 500 pers. Tyvärr är min klass en säregen grupp bestående av 14 själar. Vi i teamet (jag, Mag och Fred) beräknar med ett deltagande från cirka 10 av dessa. Blir det som vi diskuterat, grabbar vi tag i 5 personer från naturklassen också. (Just taste the sound of it... SAM-NATUR-SKIVAN!!!! WILD TIMES!!!). Detta innebär i praktiken att vi komme kunna ordna en lokal som inhyser ungefär 200 pers, och detta i sin tur medför att vi obarmhärtigt slits bort från Stockholms trendiga klubbar och istället landar på ett litet mossigt hak någonstans på ett litet undangömt hörn i det förglömda. Meet us in the cloaks.

Såvida inte alla vill punga ut med x antal tusen kronor, förstås. Jag hatar att vara cynisk men ibland krävs det för att kunna diskutera resonligt. Nåväl, på fredag ska vi ut och inspektera några lokaler "för små sällskap", vissa ser faktiskt riktigt lovande ut! (Ska komma från någon med noll erfarenhet i uteliv bortsett från Alanya). Risker: för liten lokal= trångt, folk trampar varandra på tårna, en irriterad stämning och alla har pisstråkigt. För stor lokal: vi blir tvungna att inhyra megafoner för att gästerna ska kunna höra varandra från de olika hörnen. Det är allt för rymligt och (de ansträngda) skratten ekar tomt bland väggarna.

Vilket långt inlägg om min studentskiva?! Så fruktansvärt ovärd läsning för er som inte är insatta (men desto mer ovärt är det ändå att radera det).

Här...



Eller här...


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0