Så himla tänkvärt!



Jag sprudlar av idéer inför mitt projektarbete, har så många tankar nu! Det mest intressanta är det som framförs i det här klippet... När vi väl särskiljer individen från kollektivet, när vi ger invandraren en identidet med känslor och drömmar, då är de ju inte så farliga längre - eller hur? Tittade också på ett annat klipp, där en elev med invandrarbakgrund attackerade en SD-medlem som höll hov på hans skola. Det har verkligen satt sig i min hjärna, när den här eleven skriker "hur fan kan du göra det här? Du har ingen rätt att slänga ut mig härifrån". Så sant. Det är tid att inse att Sverige är ett land för många.

Nu ska jag titta på Idol!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0