HJÄLP JAG ÄR SÅ KÄR ATT JAG FÅR MAGONT!

(Vidare förklaring av rubrikval anses inte nödvändigt)

Jag försöker verkligen skriva min svenskauppgift, men den är så förbannat tråkig -precis som resten av kursen -att det faktiskt inte går! Svenska har alltid tidigare varit mitt favoritämne, nu tillhör det de allra tråkigaste. Vänta, det är nog faktiskt längst nere på botten! Uäk. Vad hände med att svenskan handlade om fritt skrivande, debatter, föredrag?

Håhåjaja. Valresultatet igår då. Känner att ni längtar efter att få höra mitt uttlåtande. Jag är kluven i mina känslor!  Jag är förstås oerhört tacksam och glad över att Alliansen fått fortsatt förtroende, men samtidigt är jag fundersam över hur den kommande mandatperioden kommer att se ut med en minoritetsregering utan egen majoritet i riksdagen. Det är bäddat för problem! Jag är irriterad över att SD slunkit in bland Sveriges regenter, de har ingenting där att göra. Jag är också irriterad över allt vad detta innebär. Alliansen kommer i syfte att stänga ute rasisterna tvingas söka samarbete med MP, som är ett väldigt vänsterinriktat parti och står helt annorlunda än högerblocket i många vitala frågor. Kaotisk stämning. Jag undrar vart det här bär av. Nu har i alla fall trenden med främlingsfientlighet fått genomslag även i Sverige. Innebär det att Europa på sikt kommer stänga sina gränser? Med tanke på de pågående konflikterna och de kommande naturkatastroferna vore det förödande, människor behöver vårt skydd.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0