Arbetslinje mot bidragslinje, valet bör vara lätt!

Jag har precis suttit som fastlimmad vid teven tillsammans med min familj och tittat på Svt:s utfrågning av Fredrik Reinfeldt. Det är svårt att påstå någonting annat än att han representerar trygghet och stabilitet! Han gjorde en suverän insats trots de listiga programledarna, utan att för den sakens skull slingra sig ur obekväma situationer. När han klämde till med sina paradord "ordning och reda i finanserna" så kunde jag lättat luta mig tillbaka i fåtöljen. Med både han och Borg vid rodret kan vi svenskar känna oss lugna!

Det är så frustrerande att jag inte får delta i årets val, men jag ska för den sakens skull ändå valvaka.  Det här är så spännande! Kom nu inte och säg någonting i stil med att det inte är någon större skillnad på blocken. För kom igen. Jag avfärdar verkligen inte all den socialdemokratiska politiken sådär på rak arm, självfallet kan vissa förslag häpnandsväckande nog faktiskt ha en viss poäng (förutom det där med butlers i tunnelbanorna då... Löjeväckande, men det var nog på skämt?). Vad ni vänsterhejare kanske inte inser, är att med ett socialdemokratiskt styre så är även vänsterpartiet en mycket inflytesrik aktör. Vänsterpolitik och socialdemokrati är i de flesta avseenden vitt skilda saker. Jag tror att den här cirkusen med ett rödgrönt alternativ blir Sahlis fall, för hur många är egentligen beredda att låta kommunistmonstret Ohly härja fritt?


Kommentarer
Postat av: freud freudson

hahahha älskar att du säger "kommunistmonstret"

2010-09-02 @ 21:37:35
Postat av: Anonym

det är den enda sanna beteckningen! :D

2010-09-02 @ 21:38:23

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0