Enligt Buddha är sann lycka att vara människa.Vilken vacker sanning.

Det värker i min axel, jag är trött, hungrig, stressad men har åtminstone kommit en bit på vägen gällande jakten på fördomsteorier. Just nu är hela arbetet ostrukturerat och en salig blandning av alla möjliga tänkbara mer eller mindre väsentliga faktorer, men har ändå sållat bort en del information. Det sved. Det var timmars arbete och tankeverksamhet jag kastade i sjön med ett enkelt tryck på delete. Nu orkar jag inte mer, har suttit vid datorn ända sen jag kom hem. Det är väl därför axeln värker. Ska häva över mig till sängen som står här bredvid och muntra upp mig med Sex and the city (förlåååt älskis, jag ser om avsnitten tillsammans med dig sen!). Klockan 10.00 har jag och Martymart telefondejt. Jag har kommit på en sak. Finns det ett fenomen som innebär att man är för kär, så räknar jag in mig i den ligan. Men jag tror inte på att man kan vara för kär för det skulle ju innebära att man kan vara för lycklig Jag tror inte på att lägga in negativa termer i en positiv betydelse, det är ett pessimistiskt betraktelsesätt!

PS: Jag skulle vilja bli journalist. Det suger att de är underbetalda och ändå knegar som attans för varenda slant som trillar in på kontot vid löning. Det skulle vara om jag direkt blev redaktör då. På DN. Men jag tror inte att det är särskilt lönsamt att gå in med den högmodiga inställningen. Den som gapar för mycket, missar ju som bekant ofta hela stycket.


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0