Alltså jag är typ pensionär i förtid

Det finns tydliga indikationer på att jag beter mig som en pensionär, och inte som en tonåring. Det är banne mig en satans tur att det är Satc-boxen jag följer som en slav, och inte På spåret.... Ett urval av mina egenheter följer nedan:

1. Jag är morgonpigg och dödstrött på kvällarna. Vid niotiden börjar jag gäspa och börjar snart fundera på att lägga mig.
2. Jag äter alltid en stadig frukost för att grunda dagen! Fy för vitt bröd och snabba kalorier, frukosten ska vara bastant!
3. Jag läser varken Cosmo, Veckorevyn eller någon skvallertidning. Jag läser DN! Kärlek åt informativ läsning, åt skogen med triviala ytligheter, verkar mitt motto lyda.
4. Jag stör mig otroligt mycket på ovårdat språk. Visst slinker det in en och annan oförätt även när jag pratar, men jag försöker att undvika det. Hövlig ton är det som uppskattas, sluta upp med ord som "fett" och "baxa"!
5. På morgonen är det Nyhetsmorgon som gäller, vet knappt vad How I met your mother är för något som tydligen ska visas under samma sändsningstid. Återigen - upplysning och allmänbildning är de ledsagande orden!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0