Weekend

Tjoohooooooo! Sitter här och lallar runt på internet, har precis varit i centrum med Martin och införskaffat Fars dags-present tills imorgon. Min pappa är ett ganska tydligt exempel på ensambarn haha, och älskar presenter över allt annat. I veckan när vi satt och åt middag styrdes samtalet in på julklappar. Såhär förflöt replikutbytet:

Pappa: Dags att skriva önskelistor snart!
Henrik: Japp! Vad önskar du dig då, pappa? Kärlek, som alla andra föräldrar?
Pappa (skräckslagen): Nej, nej,nej! Jag önskar mig någonting riktigt fint.

En stund senare är middagen på väg att avslutas och jag är på väg upp i trappen när:

Pappa: Och ja just det minsann, på söndag är det ju Fars dag också! Då ska det bli kul med presenter! Det här säger jag snabbt i förbifarten för att Anna ska hinna höra mig innan hon gått upp på sitt rum!

Hihihihihihihi. Nu ska jag ner och äta lunch med familjen, därefter är det projektarbetsplugg som tyvärr är gällande. Egentligen vill jag gå på museum idag, Naturhistoriska vore roligt, eller tekniska (det är inget skämt). Men, plikterna först!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0