Tuesday

Hur kommer det sig att det första man gör när man kommer hem, är att sätta sig vid datorn? Social network. Har nyligen kämpat mig hem i snöstormen efter den långa skoldagen. När jag öppnade ytterörren möttes jag av pepparkaksdoft, mamma stod med sleven i högsta beredskap i köket och var väl inne på femte satsen julkakor. Så mysigt, åh vad jag älskar vintern! Snappade åt mig ett par nybakta kakor, gjorde iorning lite fruksallad och hamnade här. Framför min laptop. Nu ska jag ivrigt vänta på middagen, hungrig_tjej_17, undrar vad jag ska sysselsätta mig fram tills dess? Kanske ska kolla igenom förberedelserna inför torsdag, då jag tillsammans med två lärare ska upp på scenen i Forell-skolan och prata om Tyresö Gymnasium. Är det tillåtet att ljuga? Eller försköna sanningen? För när frågan ställs "jaha, Anna, varför valde du Tyresö Gymnasium" kan jag väl knappast säga att "ja, jag valde den för att den ligger nära och för att jag var stategisk nog att inte välja en av elitskolorna inne i stan där jag skulle riskera att gå under av pressen". Nu överraskade faktiskt ändå Tyresö mig med att vara en skola med höga krav, så jag är ändå nöjd med valet. Men slutsnackat, min blogg ska inte vara en del av markandsföringen! Hörs senare, puss♥

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0