Släkthistoria, inte så värst blygsamt framförd, samt annat pladder

Jahapp, här var man taggad till tusen inför spinningen, och så gick det käpprätt åt helvete. Det var inte bara det att vi tvingades utstå diverse pikar från den vikarierande ledaren, utan passet var dessutom fan i mig inte ens 70 min! Värdelöst! Hann åtminstone precis hem till Halv åtta hos mig, brukar inte se på det, men idag filmade de faktiskt mormors barndomshem (mormor är lillasyster till Helge Skoog som är speakern till programmet, har säkert nämnt det innnan, tycker det är jättecoolt). Supervackert, borgmästarhuset minsann, vanligen besökt av både kungligheter och andra celebriteter under mormors tid, *skryt,skryt*. Går ni in i Borås stadshus (heter det så) någon gång, lägg då märke till att det hänger ett porträtt av min gammelmorfar på väggen! Sådär, lite släkthistoria, har en hel del intressant sådan faktiskt. Som att min morfars syster blev tillfångatagen av tyskarna under Andra världskriget, en dag klampade de bara in i huset i Norge och tog henne, och höll henne fången i flera veckor. De ville ha information av henne, som hon visserligen besatt men modigt och lojalt nog teg om under hela tiden. Hon gör mig stolt! Slutligen släppte de henne otroligt nog, och vid det laget trodde alla hennes nära och kära att hon var död.

Nu kanske inte alla är superintresserade av min släkt, även om jag är extremt intresserad av den, så jag kanske inte ska skriva någon djuppdykande forskningsrapport här. Nä, nu är det lite svenskaplugg som gäller fram tills 21.00, då börjar ju Hollywoodfruar! Går inte att missa, Maria Montazami är fortfarande Sveriges skönaste människa!


Seriöst, hennes döttrar? WOOP WOOP, hade inte bangat en sekund om jag var kille! Sjukt snygga, sådär naturliga som aldrig kan få till en riktig fuldag. Säkert helt underbara utan smink. Ingen svartsjuka här inte, det är ju fantastiskt för dem! Usch vad jag hatar svartsjuka förresten, nu när det kom på tal. Tänk vad mycket det förstör, egentligen? Att inte kunna glädjas för andra. Nä, usch.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ballt!

2010-11-16 @ 09:34:48

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0